tiistai 7. elokuuta 2012

Svenska musik

Mulla on tossa tosiaan ruotsin kirjotukset edessä tänä syksynä ja vähän hirvittää. Tykkään kauheesti ruotsin kielestä, mutta en oo siinä mikään suuri lahjakkuus. Oon tota lukemista jo vähän alotellu. Ihan rennolla meiningillä kylläkin. Esimerkkejä tästä "lukemisesta" mm. juomapeli jossa kyseltiin Satun kanssa ruotsinkirjasta sanoja ja kun ei tienny niin joi. Oli ainakin hauska ilta! Kyllä oon vähän koittanu lukee kirjojen kappaleita ja sitten oon kuunnellu paljon ruotsinkielistä musiikkia. Aattelin myös tässä joku päivä kattoo, jos youtubesta löytyis jotain Disney-leffoja ruotsiks. Ranskassa kattelin niitä meinaa ranskaks. Ne on hyvää kuunteluharjotusta, ei liian vaikeeta, mutta näillä taidoilla pitää kuitenkin keskittyä siihen ymmärtämiseen. Nyt kuitenkin ajattelin pistää tähän parit svenska låtarit, niin voitte tekin, joilla on tää sama edessä, päästä oikeeseen tunnelmaan!

Ett steg före - Aladdin 


Lät du henne komma närmre - Melissa Horn 


 Snälla bli min - Veronica Maggio 


 Jag kan inte skilja på - Melissa Horn 


Färget i en vind - Pocahontas


 Inga kläder - Veronica Maggio 


Jag saknar dig mindre och mindre - Melissa Horn


 Inga problem (remix) - Veronica Maggio, Snook, Petter 


Dom andra - Kent


Mamma mia - ABBA


Alla som inte dansar - Maskinen 


Vi är en - Lejonkungen 2


Riittäisköhän noi. Tässä si myös mun ruotsimusalle omistettu Spotify-lista (sain sen spotifyn jollain ihmeen kaupalla toimiin?), nauttikaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti