tiistai 8. tammikuuta 2013

Viisauden poisto

Tänään aamulla suuntasin TAYSsiin ja Acutaan, meinaa mulla oli varattu aika viisaudenhampaitten poistoon. Mulla oli hirvittävät kauhuskenaariot tästä operaatiosta ja olin suunnilleen varma, että mun elämä päättyy tähän. En oo mikään hammaslääkäreiden suurin fani ja toi hampaiden irti repiminen kuulosti vaan niin ylitsepääsemättömän hirveeltä. Mulla ton poiston suoritti yks ihan tosi mukava naislääkäri, joka selosti koko ajan mitä se tekee ja minkä takia ja mit seuraavaks jnejne. Multa poistettiin siis kumpikin alahammas eli enin puudutettiin koko alaleuka yhteensä varmaan kaheksalla puudutuspiikin pistolla. Se oli kovin kivuliasta, mutta sen jälkeen ei sitten tuntunukaan enää missään. Puol tuntia ja kävelin suu ja osket turvonneena ulos sairaslomalappuset ja antibiootit kädessäni. 

Nyt on alkanu vähän puudutus lähteen ja sitä myötä tullu vähän särkyä varsinkin toiselle puolelle. Se täytyy sanoo, että onneks ei oo mitään verikammoo, meinaa tää on ihan sairaan ällöttävää kun noi vuotaa koko ajan ja pitää olla syljeskelemässä verta ja klimppejä on hyytyny suuhun ja maistuu pahalta ja yhh. (pahoittelut) Nyt täällä Panacod-huuruissa kirjottelen lumipussi poskella ja lounaaksi on jäätelöä pirtelöllä! Toivottavasti ei tulis mitään ihan kaameita jälkioireita tai komplikaatioita. Loppu viikon sain onneks saikkua, ei kyllä haittaa yhtään! Rupeen tästä varmaan vetelee tota jätskiä ja kattoon jotain sarjoja. Tän päivän otan vaan lepiä, väsyttä meinaa ihan törkeesti. Johtuu varmaan siitä puudutuksesta ja näistä kaikista piltsuista mitä oon vedelly naamariin. Pari kuvaa otin, mutta taidan säästää teidät niiltä, ei mitään kovin kaunista kaatseltavaa. Ehkä pärjätään ilman kuvitusta. Hyvää tiistaita!

P.S. Onko teiltä poistettu viisaudenhampaita? Miten meni ite se poisto ja mites sen jälkeen? Kertokaa ihmeessä!

1 kommentti:

  1. hahahha eiku oisit iskeny tänne kuvamateriaallii!! mut nammm lomaa ja jäätelöö xpxp

    VastaaPoista